Skip to content

Dopiero w ciagu ostatnich kilku lat zwrócono uwage na swiadome wykorzystanie sil tkwiacych w zespole dla osiagniecia celów wychowawczych

2 miesiące ago

280 words

Dopiero w ciągu ostatnich kilku lat zwrócono uwagę na świadome wykorzystanie sił tkwiących w zespole dla osiągnięcia celów wychowawczych. Na tę zmianę zainteresowań wpłynęły prace badawcze psychologów, prowadzone w ostatnich dwóch dziesiątkach lat nad procesami zachodzącymi w grupie. Psychologowie wychowawczy stwierdzają mianowicie, że motywacja uczenia się zależy od postawy ucznia i że kształtowanie się postaw w znacznym stopniu następuje na skutek działania norm i standardów wypracowanych przez grupę. Jeżeli zagadnienia omawiane w klasie uznaje grupa za interesujące oraz warte zachodu i akceptuje je, u członków grupy kształtować się będzie postawa pobudzająca większość spośród nich do wysiłków dla rozwiązania tych zagadnień. Jeżeli jednak normą przeważającą w grupie będzie cynizm lub apatia, większość uczniów wykaże tendencję przeciwstawną wobec wysiłków popierających uczenie się pozytywne. Tak, więc każdy postęp k lasy zmierzający do osiągnięcia szerszych lub węższych celów wychowania zależy od stopnia, w jakim normy wytwarzane przez grupę pozwalają i zachęcają członków grupy, aby podlegali procesowi wychowawczemu. Jedno z badań przeprowadzonych przez Wilberta J. Mc Keachie, dotyczące zmian w postawie studentów I roku zdaje się potwierdzać niektóre powyższe twierdzenia. Mc Keachie wykazał, że postawy jednostek będących członkami grupy zmieniały się zgodnie z normami przyjętymi przez grupę. Go więcej, swobodniejsza atmosfera metody, opierającej się na decyzji grupy, prowadziła do większego dostosowania się do norm niż mogła to zdziałać nastawiona na nauczyciela metoda wykładowa . [przypisy: choroba genetyczna definicja, usg jamy brzusznej szczecin, wskazania do drenażu limfatycznego ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba genetyczna definicja usg jamy brzusznej szczecin wskazania do drenażu limfatycznego