Skip to content

Kara jest w pewnej mierze jednym z aspektów sytuacji uczenia sie, lecz gdy kladzie sie na nia zbyt duzy nacisk, moze byc raczej niebezpieczna niz pomocna

2 miesiące ago

233 words

Kara jest w pewnej mierze jednym z aspektów sytuacji uczenia się, lecz gdy kładzie się na nią zbyt duży nacisk, może być raczej niebezpieczna niż pomocna. Pomagamy dzieciom poprzez proces kształtowania ich własnych norm postępowania, aby w sprawach dyscypliny stały się mniej zależne od dorosłych. Ważnym czynnikiem w kształtowaniu tych norm jest grupa rówieśników, która z każdym rokiem wywiera coraz większy wpływ na dziecko w szkole. Na ogół jednak nie wykorzystujemy w szerszej mierze grupy rówieśników jako czynnika pomagającego dzieciom w nauczeniu się samokontroli i samodzielnego kierowania sobą. Innym źródłem dyscypliny jest samo zadanie uczenia się. Proces wciągania się w zadanie lub problem ma wpływ na zdyscyplinowanie oraz na określenie granic postępowania jednostki: im większa jest dojrzałość jednostki, tym łatwiej jej dostosować się do wymagań zadania, które ma spełnić. Trzeba oczywiście koniecznie, aby dzieci miały motywy przemawiające za wykonaniem zadania, o które chodzi, zanim zgodzą się na dyscyplinę, wymaganą przez to zadanie. Nauczyciele mogą pomóc dzieciom wyrobić sobie dojrzałość emocjonalną i motywację potrzebną do samodzielnego kierowania sobą j dyscypliny wewnętrznej poprzez przygotowanie sytuacji, osłabianie i powiększanie niepokoju. Przygotowanie sytuacji polega na planowaniu i organizowaniu sytuacji uczenia się. [patrz też: Warszawa do lekarza bez ubezpieczenia, nfz szczecin przeglądarka skierowań, do lekarza bez ubezpieczenia ]

Powiązane tematy z artykułem: do lekarza bez ubezpieczenia nfz szczecin przeglądarka skierowań usg jamy brzusznej szczecin