Skip to content

Skutki usunięcia planowanego rodzicielstwa z Programu Zdrowia Kobiet w Teksasie czesc 4

1 miesiąc ago

337 words

Założony rozkład częstotliwości (dwumianowy lub Poissona) nie zmienił istotnie znaczenia testów. Podajemy wartości P z modeli Poissona, ponieważ są one większe i przez to bardziej konserwatywne. Wyniki
Zmiana w reklamacjach dla środków antykoncepcyjnych
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka powiatów, według obecności lub nieobecności planowanych rodzicielstwa Przed wyłączeniem. 23 powiaty z filiami Planned Parenthood były domem dla 60% kobiet mieszkających w Teksasie w wieku od 18 do 44 lat, które żyły na poziomie 185% federalnego poziomu ubóstwa lub poniżej niego (Tabela 1). Proporcje kobiet, które nie miały ubezpieczenia zdrowotnego, były podobne w powiatach z filiami Planned Parenthood i tych, którzy nie mieli takich związków. Ze wszystkich porodów, które legalnie przebyli mieszkańcy, a które zostały pokryte przez Medicaid w 2012 r., Łącznie 63% miało miejsce w powiatach z oddziałami Planned Parenthood. W okresie przed wykluczeniem w Teksasie było 82 zamkniętych poradni planowania rodzinnego5, a spadek liczby poradni planowania rodzinnego był większy w powiatach bez filii Planned Parenthood niż w tych z afiliantami.
Rycina 1. Rycina 1. Kwartalne roszczenia dotyczące środków antykoncepcyjnych, według metody, rodzaju powiatu i terminu przed lub po wyłączeniu podmiotów zależnych od planowanego rodzicielstwa.Panel A pokazuje kwartalną liczbę wniosków o długodziałające, odwracalne metody antykoncepcyjne (LARC), środki do wstrzykiwania i krótkodziałające metody hormonalne, w zależności od tego, czy okręg administracyjny kobiety posiadał oddział Planned Parenthood przed wyłączeniem takich oddziałów z Texas Health Health Programs z dniem stycznia 2013 r. Panel B pokazuje różnicę w liczbie roszczenia między grupą hrabstw, które miały spółkę zależną Planned Parenthood, a grupą, która nie dotarła w tym samym okresie przed i po wykluczeniu. Linie, które są dopasowane do lokalnych modeli regresji liniowej, pokazują różnice w objętości dla każdej metody; linie przerywane wskazują 95% przedziały ufności. Zmiana różnicy w punkcie wykluczenia była znacząca w odniesieniu do dostarczania metod LARC i wstrzykiwalnych środków antykoncepcyjnych (P <0,001 dla obu porównań), ale nie w odniesieniu do krótko działających hormonalnych metod (P = 0,22).
Przed wykluczeniem liczba roszczeń dotyczących metod LARC i wstrzykiwanych środków antykoncepcyjnych zmniejszała się w obu grupach powiatów, przy czym nieco ostrzejszy był spadek liczby osób z oddziałami Planned Parenthood (wykres 1A). Jednak liczba roszczeń dotyczących krótko działających hormonalnych metod wzrastała w obu grupach powiatów w ciągu ośmiu kwartałów przed wykluczeniem.
W kwartale następującym po wykluczeniu nastąpił gwałtowny spadek liczby skarg dotyczących metod LARC w powiatach z filiami Planned Parenthood, ale nie w tych, w których nie było takich podmiotów. W kolejnych kwartałach liczba roszczeń dotyczących metod LARC wzrosła w obu grupach powiatów. Po wykluczeniu dostarczanie wstrzykiwalnych środków antykoncepcyjnych gwałtownie spadło w powiatach z oddziałami Planned Parenthood, ale nie w okręgach bez takich oddziałów; następnie liczba roszczeń w obu grupach powiatów pozostała względnie stabilna w ciągu najbliższych 2 lat
[hasła pokrewne: wskazania do drenażu limfatycznego, nfz szczecin przeglądarka skierowań, zus sanatoria lista oczekujących ]

Powiązane tematy z artykułem: nfz szczecin przeglądarka skierowań wskazania do drenażu limfatycznego zus sanatoria lista oczekujących