Skip to content

Skutki usunięcia planowanego rodzicielstwa z Programu Zdrowia Kobiet w Teksasie

1 miesiąc ago

532 words

Federalne finansowanie zdrowia publicznego poprzez Medicare, Medicaid i Affordable Care Act opiera się na szeregu podmiotów publicznych i prywatnych w celu świadczenia usług opieki zdrowotnej. Historycznie, ustawa lub regulacja federalna wymagała, aby wszyscy wykwalifikowani medycznie uprawnieni pracownicy byli uprawnieni do świadczenia opieki, która jest finansowana w całości lub w części za pośrednictwem programów federalnych. Ustawodawstwo kwestionujące tę tradycję poprzez wyłączenie oddziałów Planned Parenthood z udziału w finansowanych przez państwo programach planowania rodziny finansowanych przez rząd zostało przyjęte lub zaproponowane w 17 stanach i obu izbach Kongresu USA.1 Teksas był pierwszym stanem, który wymusił takie prawo. Począwszy od 2007 r., Texas prowadził program zwolnień Medicaid, Program Zdrowia Kobiet, z 90% funduszy od rządu federalnego.2 W 2011 r. Ustawodawca Texas skierował program do wykluczenia oddziałów Planned Parenthood. Federalne Centra ds. Usług Medicare i Medicaid poinformowały w Teksasie, że ponieważ wykluczenie uprawnionych z medycznego punktu widzenia dostawców narusza prawo federalne, nie odnowiłoby to zrzeczenia się, ale kontynuowałoby finansowanie przejściowe do końca 2012 r. Spór sądowy utrzymywał afiliaty Planned Parenthood funkcjonujące w programie do przejście finansowania zakończone. Teksas następnie zastąpił program finansowany przez rząd federalny prawie identycznym programem finansowanym przez państwo w 100% (Texas Women s Health Programme), który wykluczał kliniki powiązane z dostawcą aborcji, ze skutkiem od stycznia 2013 r.3
Obowiązujące 15 miesięcy wcześniej (1 września 2011 r.), Texas obniżył granty na planowanie rodziny (oddzielny strumień finansowania) o 66%, a pozostałe środki finansowe zostały rozdzielone z dala od wyspecjalizowanych dostawców usług planowania rodziny, takich jak między innymi Jednostki zależne Planned Parenthood. Ustawodawca w Teksasie uczynił to, usuwając finansowanie na rzecz planowania rodziny z tytułu V i tytułu XX i wymagając rozpoczęcia nowego, wielopoziomowego procesu przyznawania dotacji faworyzującego powiatowe służby zdrowia, lokalne ośrodki zdrowia i innych kompleksowych dostawców usług opieki zdrowotnej.4 Obniżki dotacji w 2011 r. po redystrybucji funduszy nastąpiło zamknięcie 82 poradni planowania rodziny, z których około jedna trzecia była powiązana z Planowanym Rodzicielstwem.5 To gwałtowne ograniczenie sieci bezpieczeństwa planowania rodziny w Teksasie miało miejsce przed wyłączeniem w 2013 r. oddziałów Planned Parenthood z program planowania rodziny w systemie opłat za usługę.
Wykorzystaliśmy dane dotyczące roszczeń dla wszystkich klientów Programu Zdrowia Kobiet i jego zastępstwa, Program Zdrowia Kobiet w Teksasie, aby ocenić zmiany w zakresie dostarczania środków antykoncepcyjnych po wyłączeniu oddziałów Planned Parenthood. Wśród kobiet, które stosują antykoncepcję iniekcyjną (depot octanu medroksyprogesteronu), oszacowaliśmy również zmianę w kontynuacji metody antykoncepcji w programie oraz w tempie porodu pokrytego przez Medicaid po wykluczeniu.
Metody
Źródła danych
Nasze dane obejmowały wszystkie wnioski farmaceutyczne i medyczne od stycznia 2011 r. Do 31 grudnia 2014 r. W ramach publicznych programów ubezpieczenia rodziny w Teksasie. Uzyskaliśmy również dostęp do wszystkich roszczeń dotyczących porodu objętych ubezpieczeniem Medicaid przy użyciu unikalnych identyfikatorów dla dwóch kohort kobiet stosujących wstrzykiwalne środki antykoncepcyjne
[więcej w: kto może zostać dawcą szpiku, przychodnia sobieskiego, zus sanatoria lista oczekujących ]

Powiązane tematy z artykułem: kto może zostać dawcą szpiku przychodnia sobieskiego zus sanatoria lista oczekujących