Skip to content

STOSUNKI ZESPOLOWE W KLASIE

3 miesiące ago

184 words

STOSUNKI ZESPOŁOWE W KLASIE. A jednak zadanie, jakie stoi przed nauczycielem, który chce dopomóc zespołowi klasowemu w wytwarzaniu norm i standardów sprzyjających uczeniu się, nie jest bynajmniej łatwe. Stwierdza on nie tylko, że metody tradycyjnego wychowania uniemożliwiają mu dzielenie się z zespołem klasowym władzą podejmowania decyzji, ale również dochodzi do przekonania, że metody zespołowe są tak nowe, iż nigdy nie były wypróbowane na większą skalę. Toteż większość nauczycieli posługujących się tymi metodami musi stosować je najczęściej w sposób eksperymentalny, próbując różnych technik, zanim znajdzie techniki dla swoich celów najskuteczniejsze. Istnieją jednak pewne podstawowe założenia, które mogą okazać się bardzo pomocne przy rozwijaniu metod i technik zespołowych. Oto wykaz takich założeń, opracowany przez Jean D. Grambs, założeń, które już ujawniły swą wartość w praktyce szkolnej. 1. stosunki wzajemne między dziećmi, poczucie akceptacji lub odrzucenia, w istotny sposób wpływają na to jak się dzieci uczą, na formowanie się ich postawy do uczenia się. 2. [podobne: USG genetyczne, usg żył, dieta w ciąży ]

Powiązane tematy z artykułem: dieta w ciąży USG genetyczne usg żył